2010. április 26., hétfő

Sok vállalkozó kedvű egyén határozza el, hogy ő most webáruházat csinál és jól meggazdagszik belőle. :)  Mert milyen jó biznisz ugyebár, hogy a webáruház ingyen van (szinte), a tárhely szintén lehet ingyenes, de legalábbis jóval olcsóbb a tárhely bérlet, mint egy üzlethelyiség bérlése, a vevők meg az ország minden szegletéből megtalálják a boltot…

De azért ez nem ennyire egyszerű. Azt most hagyjuk, hogy jogi oldalról milyen engedélyek kellenek ahhoz, hogy valaki webáruházon keresztül értékesíthessen, Mi most csak a netes oldalára koncentrálunk a dolognak.

webáruház

Tárhely, tárhely bérlés

Először is, kell egy  tárhely, amin a webáruház futni fog, azaz ott lesz az adatbázis, a keretrendszer, a minden. A legtöbben ingyenes tárhelyet választanak, ami nem túl nyerő ötlet, mert a vásárlók jobban szeretik a könnyen megjegyezhető url-eket, amin csak az adott webáruház neve és a .hu vagy .com végződés van, Valamint az ilyen tárhelyeken üzemeltett webáruházak azt sugallják, hogy a cégnek még arra sincs pénze, hogy rendes tárhelyet béreljen a webáruház számára, biztos valami svindli van mögötte, nem megbízható…
A statisztikák szerint a webtárhely bérlés kifizetődőbb, mert több vevőt eredményez.

Webáruház készítés

Ha megvan a tárhely,már “csak” el kell készíteni a webáruházat. Ez számos módon elkészíthető: Az egyik lehetőség, hogy az ember ért hozzá, és valamilyen rendszerben lekódolja.. A másik lehetőség, hogy profi programozókra bízza a webáruház készítését (annak viszont magasabb költsége van).
Szerencsére újabban már van egy harmadik választási opció, léteznek kifejezetten webáruház készítő szoftverek, keretrendszerek, amiket online lehet használni, minimális számítógépes ismeretekkel is. Az ilyen online webáruház készítő rendszerek többnyire a tárhely bérlet fejében vehetőek igénybe, csekély havi összegért, ami tök jó, mert egyszerre meg van oldva a tárhely és a webáruház elkészítésének problematikája.

Látogatottságnövelés, SEO, keresőoptimalizálás

Megvan a tárhely, megvan a webáruház, fenn vannak a termékek… Épp csak a vásárlók hiányoznak. Hogy miért? Azért, mert maguktól nem fogják megtalálni a több millió weboldal között (amelyből a magyar webáruházak száma is több százezer) a mi webáruházunkat.

keresőoptimalizálás

Ahhoz még sok-sok munka kell, megfelelő reklám, de főként – mivel internetes értékesítésről van szó – megfelelő keresőoptimalizálás szükséges. Vagyis az, hogy ha valaki beírja az általunk is forgalmazott termékek vagy szolgáltatások nevét a google-ba, akkor a találati listán minél előbb szerepeljen, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy aki keres valamit, az az első tíz találatból fog válogatni és azon webáruházak valamelyikén vásárol majd, amelyek a gugli keresőoldal első lapján szerepelnek az adott kulcsszóra.